Kamu binalarında enerji tasarrufu konulu Cumhurbaşkanlığı Genelgesi, Resmi Gazete’de yayımlandı. Kamu kaynaklarının verimli kullanılması ve enerji maliyetlerinin azaltılması amacıyla yayımlanan genelgede, 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu’na göre enerji yöneticisi görevlendirmekle yükümlü olan kamu binaları için 2019/18 sayılı genelge ile belirlenen yüzde 15 enerji tasarrufu hedefinin, 2030 yılına kadar asgari yüzde 30 olacak şekilde güncellendiği belirtildi. Genelgede, belirlenen tasarruf hedefine ulaşılarak enerji verimliliğinin ve emisyon azaltımının sağlanması amacıyla Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının koordinasyonunda hazırlanan “Kamu Binalarında Tasarruf Hedefi ve Uygulama Rehberi”nin, Bakanlığın resmi internet adresinde yayımlanacağı ifade edildi. Genelgede, söz konusu tasarruf hedefinin kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanması, uygulamaların takibi ve enerji tasarruf hesaplarının Cumhurbaşkanlığına raporlanmak üzere rehberde belirtilecek usule göre Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına bildirimine devam edileceği kaydedildi. 
GÜNDEM
06 Haziran 2026DİYANET
06 Haziran 2026HAC
06 Haziran 2026HAC
06 Haziran 2026
1
İşgalcilerin gece boyu Gazze’de düzenlediği saldırılarda 29 Filistinli şehit oldu
2
Kabe’nin örtüsü “Kisve-i Şerif” değiştirildi
3
Önceliğimiz, vatandaşlarımızın güven içerisinde sahih bir hac yapmalarını sağlamak
4
Doç. Dr. Kurt: Hac, her hac yapan için bir biat tazelemeye dönüşmelidir
5
Düzce ve çevresinde korkutan deprem
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.